Vigtige onsite ranking faktorer

Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Hvilke ranking faktorer benytter Google sig af, når de indekserer søgeresultater? Der er mange faktorer, der er vigtige, når det kommer til en god placering i søgeresultaterne. Vigtige ranking faktorer er blandt andet de forskellige sidefaktorer, altså karakteristika ved selve din side, der tæller positivt for Googlebotten. Det er vigtigt at søgeordet er tilstede i mange forskellige henseender – dette gælder i dit Title Tag, i metabeskrivelsen, i overskriften (H1) på din hjemmeside og i dine tekster på siden. Også længden på dine tekster har betydning for dine rankeringer på forskellige søgeord. Lange tekster rummer mere information end korte, og i bund og grund ønsker Google at give brugeren information – den som vedkommende søger efter. Besvar derfor de relevante sprøgsmål i gode, informative tekster på din hjemmeside. Lad søgeordet fremgå mange gange i teksterne. I forhold til tekster, er det vigtigt, at disse er velskrevede og med så få stavefejl som muligt.

Onsite optimering med interne og eksterne links

Både interne og eksterne links har ligeledes betydning for onsite optimering. Link internt på din egen hjemmeside – dette guider både brugeren og Googlebotten rundt på din hjemmeside. Link også eksternt til andre sider på nettet, der understøtter dit indhold, så længe disse er relevant og autoritære.